Jak wybrać ten właściwy kształt paznokcia ? - Kształty paznokci

25 Comments
Cześć dziewczyny! :*

Mam wolną chwilkę także przygotowałam dzisiaj dla Was coś bardziej do poczytania i wyrażenia swojej opinii na dany temat. Tematem przewodnim będzie kształt paznokci. Jak go wybrać ? Dopasować do własnej naturalnej płytki ?, a może według własnych upodobań ? Jak sądzicie ? 




W zasadzie można stwierdzić, że wszystkie nowo powstające kształty paznokci to wariacje trzech kształtów podstawowych, czyli paznokci kwadratowych, trójkątnych bądź okrągłych. Kwadratowe są dość uniwersalnymi paznokciami, szczególnie w wersji zaokrąglonej po bokach, jednak najbardziej awangardowe z kolei to te trójkątne, często długie i bardzo szpiczaste. Klasyką z pewnością są paznokcie okrągłe, a zwłaszcza w owalnym wariancie.



Podobno sposób opiłowywania paznokci należy dobierać do kształtu palców oraz do naturalnego kształtu płytki, jej długości i szerokości, dążąc do wyrównania proporcji. 

W przypadku palców krótkich – najlepiej je zdobić będą paznokcie długie i odwrotnie.
W przypadku palców długich - pasować będą raczej paznokcie krótkie. 


Wówczas płytkę krótką i szeroką wysmuklą paznokcie o zwężającym się, owalnym lub migdałowym kształcie, z tą naturalnie wąską dobrze skomponuje się kształt kwadratowy, także ten zaokrąglony po bokach.




Wariantów jest coraz więcej, także każda z Was ma w czym wybierać. Decyzję o kształcie paznokci musimy podjąć, opierając się po prostu wg. własnych upodobań, osobistych preferencji, zależnych od gustu, stanu paznokci,  czy też trybu życia.





Moje palce są krótkie, choć odrobinę szerokie. Najlepiej czuję się z paznokciami długimi, opiłowanymi w szpiczasty bądź zaokrąglony kształt migdałów. Dla mnie jednak przypominający łezkę (Nr 4). Wydaje mi się bardzo kobiecy. Jednakże o gustach się nie dyskutuje, to są moje osobiste odczucia. Dobrałam go sobie intuicyjnie, według osobistych preferencji. Powiem Wam, że gdy mam paznokcie opiłowane w szpiczasty kształt, bardzo drapią i przy wykonywaniu różnych czynności ten szpic się „ździera”, także częściej mam opiłowane w zaokrąglony kształt. 



Przyznam się, że kiedyś bardzo podobał mi się kształt kwadratowy, także ten zaokrąglony po bokach. Często robiłam sobie french manicure i tak mi się to podobało. Możecie je zobaczyć bliżej m.in  TUTAJ




Macie swoje własne wskazówki dobierania kształtu paznokcia?
Który kształt paznokci preferujecie? 
Pozdrawiam,




You may also like

25 komentarzy:

  1. Mój kształt waha się między 2 a 8 :) bardzo fajny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. te, które nosisz teraz bez dwóch zdań pasują bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie w migdałkach Twoja dłoń prezentuje się pięknie :) Ja teraz preferuję migdały, ale jeszcze z 2 lata temu nie wyobrażałam sobie innego kształtu niż kwadratowy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od kilku miesięcy zakochana jestem w migdałkach, w szpic :-) Moje palce są smuklejsze i bardziej kobiece :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. najbardziej mi sie podobaja 3 i 4, ale sa niewygodne kiedy np. duzo pisze na klawiaturze lub duzo uzywam telefonu, wiec jesli zapuszcze to szybko rezygnuje i scinam :(
    Pomóżmy sobie nawzajem i wspólnie zaobserwujmy nasze blogi, odezwij się:)


    LUCY DOES IT BETTER

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety, studia cięzka sprawa, ale jeszcze miesiąc namyślenia :D A post akurat dla mnie. No nie mogę napatrzę się na Twoje pazury masz je świetne, tez takie ładne chciałabym mieć. Kolor neonowy genialny, akurat na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie moje dłonie podobają się z krótkimi paznokciami spiłowanym na kwadrat, ale o delikatnie zaokrąglonych bokach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 2 to mój wariant paaznokciowy! Widzę u Ciebie moją ulubioną odżywkę;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć mam bardzo dużo lakierów jestem za klasyką i naturalnością, ale szanuję inne od moich gusty i potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam kształt szpiczasty lub migdałek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. moje paznokcie przeważnie są w kształcie 6 i na szczęście lubię je bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja najbardziej lubię wariant 2 lub 3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne pazurki :) U mnie od lat pazurki mają kształt nr 2, ale są o wiele krótsze bo mam długie i szczupłe palce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam chyba długie palce, ale uwielbiam długie paznokcie i nie zamierzam z nich rezygnować :D Zwykle noszę kształt 3, chociaż przez kilka miesięcy miałam też 4 :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój kształt paznokci waha się pomiędzy 2 a 7 :) masz prześliczne paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja teraz po raz pierwszy mam migdałki i straaasznie mi się podobają :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie piękne paznokcie ! Mi nigdy takie długie nie rosą :(

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne masz paznokcie
    Pozdrawiam:)
    kosmetyczny-kuferek.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje kształty paznokcia zależą od humoru :D
    ale są to raczej 1,3 lub 7 ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. podoba mi się najbardziej 3, za to kwadraty mi się w ogóle nie podobają :)

    kolorowaradosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Je nie mogę wyjść poza 1... A nawet jeszcze krótsze zwykle mam... ;-(

    OdpowiedzUsuń